Piosenka o lodach

Dziś chcę Wam pokazać piosenkę, której używam w grupach przedszkolnych. W ten sposób ćwiczymy słownictwo związane z owocami, a także minidialogi w lodziarni. Podczas słuchania piosenki, polecam Wam wprowadzić kilka gestów, np.

  • “yo fui a la heladería un día”: “idziemy” za pomocą palców u rąk,
  • “porque el helado es mi favorito”: układamy serce z dłoni,
  • “lo que más me gusta comer”: gładzimy się po brzuchu,
  • “y tanto para ver”: gest patrzenia z dłonią nad oczami,
  • “de decidir la cantidad”: gest liczenia na palcach itp.

Oczywiście, piosenka pomoże nam również w przypomnieniu liczb do dziesięciu.

Po zakończeniu słuchania, tworzymy naszą własną lodziarnię. Potrzebujesz: lodów o różnych smakach (do pobrania poniżej), łyżkę do lodów (lub jakąkolwiek inną łyżkę – ja używam takiej do ziemniaków) i jakiegoś naczynia dla każdego ucznia (w moim przypadku są to plastikowe miseczki, które mamy w szkole, możecie też użyć zalaminowanych rożków – do pobrania poniżej). Teraz uczniowie tworzą kolejkę do kupienia lodów (można kupić maksymalnie trzy gałki). W naszych dialogach nie zapominamy o powitaniach i pożegnaniach, używamy również wyrażeń grzecznościowych (proszę, dziękuję). Smaki naszych lodów to: malina, truskawka, gruszka, banan, cytryna, ciasteczka, kokos, jeżyna, mięta z czekoladą, wanilia, oreo i ananas. To świetna zabawa! W końcu, kto nie lubi lodów?

Jeśli podobają Ci się moje propozycje, zapraszam Cię do odwiedzenia mojego sklepu, w którym znajdziesz najlepsze materiały na Twoje lekcje hiszpańskiego!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *