Opowiadanie historii: miejsca, osoby i sytuacje

Podoba Wam się tworzenie historyjek na lekcji hiszpańskiego przez uczniów i używanie w ten sposób wcześniej przyswojonego słownictwa i struktur gramatycznych? Tak, mnie też, ale czasami przychodzi chwila, w której poszczególne historie stają się podobne. Aby uniknąć takich sytuacji i zróżnicować oś każdej historii, przygotowałam karty z postaciami, miejscami i rodzajami rozmów (sytuacjami). Jak możemy …

Opowiadanie historii: miejsca, osoby i sytuacje Read More »

Udzielanie rad: karty z problemami

Karty z problemami i trudnymi sytuacjami do druku i użycia na zajęciach do ćwiczenia wielu struktur gramatycznych na różnych poziomach. Tym razem użyję ich do udzielania rad ze strukturami dotyczącymi obowiązku, czyli  tener que + infinitivo, deber + infinitivo i hay que + infinitivo, jednak świetnie sprawdzą się też w ćwiczeniu takich zagadnień jak el …

Udzielanie rad: karty z problemami Read More »

Rozgrzewka: mówienie o planach i doświadczeniach

Na początku lekcji zazwyczaj chcemy powtórzyć wcześniejszy materiał. W tym celu często pytamy uczniów o ich plany, zwyczaje bądź doświadczenia (zależnie od czasów i struktur, które powtarzamy). Ale co zrobić, gdy odpowiedzi są prawie zawsze takie same? W moim przypadku idealnie sprawdza się rozdanie uczniom kart z fałszywymi tożsamościami. Każda z nich zawiera trzy obrazki …

Rozgrzewka: mówienie o planach i doświadczeniach Read More »

Zwierzęta: zajęcia z dziećmi

Zwierzęta to temat, który dzieciom nigdy się nie nudzi! Poniżej kilka propozycji, dzięki którym urozmaicisz lekcje hiszpańskiego o zwierzętach: zgadywanie: prezentacja o zwierzętach z farmy zgadywanie: prezentacja o zwierzętach domowych zgadywanie: prezentacja o zwierzętach  Układanka – gdzie mieszkają zwierzęta? Jak używać materiałów? 1. Wytnij wszystkie części (planszę i obrazki ze zwierzętami) i zalaminuj.2. Jeśli chcesz, …

Zwierzęta: zajęcia z dziećmi Read More »

Dialogi w podróży

Karty z wyrażeniami przydatnymi w czasie podróży do kraju hiszpańskojęzycznego. Na początek, rozdaję uczniom (w moim przypadku, z piątej klasy) karty z początkiem dialogów (mogą pracować w parach lub grupach), a odpowiedzi kładę w środku. Każda grupa musi znaleźć pasujące odpowiedzi. Następnie, wyjaśniamy wątpliwości dotyczące słownictwa. Później gramy w memory lub karty. Zasady gry (pochodzą …

Dialogi w podróży Read More »

Tomatina. Gra powtórzeniowa

Tomatina to jedno z najbardziej oryginalnych i znanych na świecie świąt hiszpańskich, ponadto obchodzi się ją w lecie. Jednak nie wszyscy wiedzą, że słynna bitwa na pomidory zaczyna się dopiero, gdy śmiałkowie zdobędą szynkę umieszczoną na namydlonym słupie. Żeby wyjaśnić to uczniom, warto pokazać im fragment któregoś z wielu dostępnych na Youtube nagrań. Przygotowałam również …

Tomatina. Gra powtórzeniowa Read More »

Opis osób

Dziś przegląd materiałów, których używam do opisywania wyglądu osób: karty ze znanymi postaciami z całego świata wraz z podstawowymi informacjami o każdej z nich. Służą mi one do ćwiczenia zaimków pytających z moimi uczniami. Jedna osoba odpowiada na pytania dotyczące osoby z wybranej karty. Zadaniem reszty grupy jest odgadnięcie danej osoby, zadając odpowiednie pytania. W …

Opis osób Read More »

Zimowe propozycje dla dzieci

Zima to jeden z moich ulubionych tematów na zajęcia z dziećmi! Zobaczcie kilka propozycji, które dla Was przygotowałam. Na moich zimowych zajęciach z przedszkolakami nie może zabraknąć hiszpańskiej wersji słynnej piosenki I’m A Little Snowman. To ona stała się inspiracją dla moich bałwankowych materiałów o zabawkach i nastroju. https://www.youtube.com/watch?v=YT4lHaorlcE&ab_channel=SuperSimpleEspa%C3%B1ol-CancionesInfantilesYM%C3%A1s Słuchamy piosenki po raz pierwszy, a …

Zimowe propozycje dla dzieci Read More »

Jak się masz? Uczucia

Jednym z pierwszych pytań, jakie usłyszymy, jadąc do Hiszpanii czy innego hiszpańskojęzycznego państwa, to “jak się masz?”. Poniżej kilka propozycji, które pomogą w opisywaniu naszego samopoczucia i uczuć dla małych i nieco większych uczniów 🙂 układanka z wyrażeniami z czasownikami tener i estar, związana z uczuciami i samopoczuciem bałwankowa plansza dla przedszkolaków, na której każdy uczeń może …

Jak się masz? Uczucia Read More »

Zabawki

Dziś mam dla Was: 1. dwie karty pracy (dla ucznia A i ucznia B) do ćwiczenia dialogów w sklepie z zabawkami. Dzięki tej aktywności, Twoi uczniowie przećwiczą: tworzenie liczby mnogiej, słownictwo związane z zabawkami, pytanie o cenę, liczby do 99; Jak wprowadzić to ćwiczenie na zajęciach? Podziel grupę na pary. Uczniowie zadają pytania i udzielają …

Zabawki Read More »