Przygotowałam dla Was garść materiałów do wprowadzania i ćwiczenia nazw czynności:
Dzięki tej grze, ćwiczymy słownictwo związane z czasem wolnym, jak również tworzymy zdania z czasownikami lubić i potrafić. Jeśli poziom Waszych uczniów na to pozwala, możecie poprosić ich o odmienianie czasowników z obrazków zamiast wymieniania ich w bezokoliczniku.
Na planszy znajdziecie trzy rodzaje pól: pytania (trzeba na nie odpowiedzieć), czynności (należy je zademonstrować) i kategorie (trzeba wymienić trzy słowa należące do danej kategorii). Do odczytania instrukcji możecie użyć małego lusterka lub ekranu telefonu, ale moi uczniowie uwielbiają robić to bez żadnych “wspomagaczy”. Poniżej zamieszczam przykłady zadań z gry:
PYTANIA: ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? ¿Cómo vas al colegio? ¿Cuál es tu fruta/verdura favorita? ¿Cuál es tu animal/juguete favorito? ¿Qué te encanta? ¿Qué haces en el tiempo libre?
CZYNNOŚCI: saltar, bailar, jugar al fútbol/baloncesto, patinar, ladrar, correr, beber, nadar
KATEGORIE: animales, partes del cuerpo, frutas, verduras, colores, verbos, colegio, transporte, muebles, familia
Uczniowie muszą ułożyć zdanie (ja akceptuję tylko te rozwinięte) ze słowem lub wyrażeniem z danego pola.