Karty z pytaniami i odpowiedziami związane z miastem i sklepami. Poniżej znajdziecie pomysły na ich wykorzystanie w klasie.
Jak wiecie, uwielbiam karty tego typu i nie są one pierwszymi, które zrobiłam 🙂 Jeśli mieliście już okazję używać moich kart o podróżach lub kart z pytaniami “kiedy i gdzie”, wiecie, co robić. Jeśli nie, spieszę z wyjaśnieniem:
- Rozdaj karty uczniom (mogą pracować w parach lub w grupach), odpowiedzi zostaw w środku. Każda grupa musi znaleźć pasujące do swoich pytań odpowiedzi. Następnie, wyjaśniamy ewentualne wątpliwości dotyczące nowego słownictwa (dzięki kontekstowi, większość nowych słów mogą wyjaśnić sami uczniowie).
- Możemy również zagrać w tradycyjne memory.
- Możemy również zaaranżować rozgrywkę karcianą. “Karuzela” to gra, której zasady znam dzięki serii gier “Kieszonkowce”. Na czym polega? Wybieramy przynajmniej 8 par dla 3 graczy, 10 par dla 4, 13 par dla 5, 15 par dla 6 i 18 par dla 7 graczy. Następnie, rozdajemy karty graczom (nie pokazujemy kart innym graczom). Celem gry jest zdobycie przynajmniej dwóch par. Każdy gracz wybiera kartę, której chce się pozbyć i w określonym momencie wszyscy przekazują tę kartę osobie po lewej (w ten sposób, każdy otrzymuje nową kartę od osoby po prawej). Kontynuujemy, powtarzając wymianę, do momentu, w którym ktoś zgromadzi dwie pary (ta osoba wygrywa rozgrywkę).
- Zasady tej gry również pochodzą z serii “Kieszonkowce”: rozdajemy uczniom wszystkie (poza jedną) karty. Każdy gracz wyjmuje ze swoich kart i odkłada na bok wszystkie pary. Grę rozpoczyna osoba posiadająca najmniej kart, dobierając na chybił trafił jedną kartę z puli kolegi po prawej stronie. Jeśli nowa karta pasuje do którejś z posiadanych kart, również odkładamy nową parę na bok. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się kart.
POBIERZ