Jak używać kart na zajęciach?
➩ Gra w memory
➩ Bingo: rozdaj karty obrazkowe (w moim przypadku uczniowie wybierają 3 lub 5 kart). Włóż karty z napisami do woreczka lub pudełka. Następnie, wylosuj jedną kartę i przeczytaj umieszczone na niej słowo. Uczniowie muszą sprawdzić, czy posiadają pasujący do tego słowa obrazek – jeśli tak, mówią “tengo” i oddają kartę na środek koła (jeśli gramy na dywanie) lub odwracają ją (jeśli gramy w ławkach). Pozostali uczniowie, po sprawdzeniu, mówią “no tengo” i gra toczy się dalej do momentu, kiedy ktoś zostanie bez kart. Wtedy krzyczy “bingo!” i wygrywa rozgrywkę. Ważne: nie kontynuujemy gry po tym, jak ktoś ma bingo, tzn. mamy jednego zwycięzcę, ale nikt nie czuje się “ostatni”.
➩ Rozdziel karty z rodzajami filmów i programów pomiędzy uczniów. Każdy uczeń zapisuje na karteczce tytuł znanego mu filmu lub programu, który pasuje do rodzaju z karty. Następnie, zbierz karty i połóż je na środku, a karteczki rozdaj uczniom. Teraz, kiedy każdy z nich otrzymał karteczkę z tytułem zapisanym przez jednego z kolegów, musi dopasować ją do odpowiedniej karty.
➩ Pantomima: jeden z uczniów otrzymuje kartę i musi pokazać słowo na niej umieszczone za pomocą gestów i ruchów (bez słów) tak, by reszta grupy odgadła.
➩ Gra w pary: rozdajemy uczniom wszystkie (poza jedną) karty. Każdy gracz wyjmuje ze swoich kart i odkłada na bok wszystkie pary. Grę rozpoczyna osoba posiadająca najmniej kart, dobierając na chybił trafił jedną kartę z puli kolegi po prawej stronie. Jeśli nowa karta pasuje do którejś z posiadanych kart, również odkładamy nową parę na bok. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się kart.